ریزش مو ممکن است در افراد مختلف دلایل مختلفی داشته باشه که کمبود آهن یکی از آنهاست. در این مقاله همه چیز را در مورد ریزش موی ناشی از کمبود آهن را برای شما شرح می دهیم پس اگر دوست دارید بدانید که آیا ریزش مو شما ناشی از کمبود آهن است یا خیر با ما همراه باشید.

علت ریزش مو ناشی از کمبود آهن

زمانی که شما دچار کمبود آهن باشید، بدن قادر به تولید هموگلوبین نخواهد بود. آز انجایی که هموگلوبین وظیفه حمل اکسیژن برای ترمیم و رشد مو را دارد، عدم تولید آن باعث می شود که اکسیژن کافی به ریشه مو نرسد و در نتیجه فرد دچار ریزش مو می شود.

این نوع ریزش مو می تواند به صورت الگوی ریزش مو مردانه بروز پیدا کند. طبق تحقیقات انجام شده آهن علاوه بر تاثیرگذاری در رشد و ترمیم مو می تواند باعث ریزش مو در زنان و مردان شود. اگر دچار ریزش مو در اثر کمبود آهن شدید ممکن است لکه های کچلی در سر خود مشاهده کنید و دچار ریزش مو سکه ای شوید و یا در حمام و یا روشویی موی زیادی مشاهده کنید.

کمبود آهن و ریزش مو

علائم ریزش مو به دلیل کمبود آهن

ریزش مو به دلیل کمبود آهن می تواند نشانه های متفاوتی داشته باشد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

درمان ریزش مو ناشی از کمبود آهن

در برخی از مواقع ممکن است ریزش مو ناشی از عوامل دیگری باشد بنابراین برای درمان ریزش مو پزشک ابتدا باید دلیل اصلی ریزش مو را تشخیص دهد سپس به درمان آن بپردازد. اگر احتمال ریزش موی ناشی از کمبود آهن در شما وجود داشته باشد پزشک برای اندازه گیری سطح آهن آزمایش خون تجویز می کند. اگر نتایج آزمایش نشان دهد که سطح آهن شما پایین است می توانید به راحتی با مصرف مکمل و محلول ضد ریزش مو آن را درمان کنید.


درمان ریزش مو با استفاده از محلول ضد ریزش مو

ما در آلوپشیای آندروژنیک دو محلول تایید شده در دنیا بیشتر نداریم که یکی از آنها محلول ماینوکسیدیل است که بیش از یک یا دو سال باید مصرف شود تا تاثیرگذاری آن مشخص شود و دیگری پروپشیا هست که زیر شش ماه هیچ تاثیری ندارد. محلول تریکوژن تنها محلولی است که در مدت زیر شش ماه تاثیر خود را نشان می دهد و در عین حال دارای تاییدیه آزمایشات بالینی است.
داروی تریکوژن دستاوردی جدید در حوزه‌ی پوست و مو‌ با تکیه بر دانش سلولی-مولکولی است. مولکول دارویی موجود در تریکوژن با عبور از سطح های مختلف پوست می‌تواند به سلول‌های فولیکولی مو برسد، بر فعالیت‌های درون سلولی این فولیکول‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه رشد موی شما را افزایش دهد.
 اگر از روش‌های درمانی با داروهای شیمیایی و جراحی کاشت مو خسته شده‌اید و به دنبال یک داروی طبیعی و بدون عوارض برای درمان ریزش مو هستید، داروی تریکوژن به شما توصیه می‌شود. این دارو حاوی یک عصاره‌ی گیاهی به نام آپیژنین است و هیچگونه مواد غیر طبیعی ندارد.

کم خونی و ریزش مو

استفاده از دارو

 استفاده از دارو یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو است. به یاد داشته باشید که اگر مستعد مشکلات گوارشی هستید حتما پزشک مربوطه را در جریان قرار دهید.صنعت دارو یک صنعت بسیار استراتژیک برای کشور هست و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. ما در چهل سال گذشته فعالیت بسیار خوبی در حوزه دارو داشته ایم و خیلی از داروهایی که در کشور مصرف می شود تولید داخل است.

استفاده از شامپوی مناسب

شامپوها به هیچ عنوان باعث درمان و یا پیشگیری از ریزش مو نمی شوند شامپو تنها چربی های روی پوست سر را پاک می کند و مواد موجود در شامپو علاوه بر ایجاد درخشندگی باعث خوش حالت شدن آنها می شود. شامپو نمی تواند باعث تقویت موی سر شود اما اگر مواد موجود در آن باعث آسیب رساندن به پوست سر شود می تواند باعث ریزش مو شود بنابراین سعی کنید شامپویی را برای شستشوی مو انتخاب کنید که به هیچ عنوان باعث صدمه به پوست سر و ساقه مو نشود. شامپوی مناسب برای هر فردی با توجه به نوع مویی که دارد می تواند متفاوت باشد.

پاسخ به سوالات متداول شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *