شامپو

شستن مو الزاما منجر به آسیب دیدن مو نمی شود بلکه بعضی از شامپوها می توانند موی شما را تقویت کنند. از مصرف محصولاتی که حاوی پاک کننده های قوی مانند سدیم و سلفات لوریل هستند پرهیز کنید. وقتی به سر خود شامپو می زنید به آرامی سر را ماساژ دهید.

آراستن مو

از اسپری رنگ مو و پودر رنگ استفاده کنید تا ریزش و کم پشتی موی خود را پنهان کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ ریشه مو سازگاری داشته باشد.

استفاده از پودر

دیرتون شده؟ با استفاده از شامپوی خشک در زمان صرفه جویی کنید. شامپوی خشک از  پودر تالک یا نشاسته ی ذرت ساخته شده است که با از بین بردن چربی مو باعث می شود مو حجیم تر به نظر برسد. این شامپوها به شکل اسپری و پودر هستند. از شامپوی خشک می توانید هر ۳،۴ روز یکبار استفاده کنید اما مصرف شامپوی معمولی را به طور کامل متوقف نکنید.

کلاه گیس

کلاه گیس ها در مدل ها و با قیمت های متنوع در تمامی مغازه ها پیدا می شوند. اگر به کلاه گیس علاقه ندارید می توانید از شال و کلاه استفاده کنید. نگران این نباشید، استفاده از شال و کلا باعث ریزش بیشتر موی شما نمی شود چون این شایعه ای بیش نیست. کلاه پوشیدن در تمام روز باعث می شود مو اصطحکاک پیدا کند و مجعد به نظر برسد.

رنگ مو

زمانی  که می خواهید موی نازک خود را رنگ کنید، از رنگی استفاده کنید که نزدیک به رنگ طبیعی موی شما باشد. از روشن کردن موهای خود اجتناب کنید زیرا این رنگ موی روشن حاوی مواد شیمیایی زیادی است و به موهای شما آسیب می زند. اگر در خانه موهای خود را رنگ می کنید حتما طبق دستورالعمل رنگ مو این کار را انجام دهید. اگر برای رنگ کردن مو به آرایشگاه می روید نزد کسی بروید که مهارت کافی داشته باشد و از محصولات با کیفیت استفاده می کند.

مدل دادن مو

تغییر مدل مو

کوتاه کردن لایه ای از مو باعث می شود موی شما حجیم تر به نظر برسد. از مدل موهایی مثل دم اسبی و بافت که باعث کشیده شدن مو می شوند خودداری کنید. این مدل موها با کشیدن ریشه مو موجب ایجاد آسیب هایی مانند اسکار و پیشگیری از رشد مجدد مو می شوند.

نرم کننده

مو چه نازک باشه و چه حجیم برای براق به نظر رسیدن به رطوبت احتیاج دارد. اگر می خواهید که موهایتان حجیم به نظر برسد از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده باعث می شود که مو براق شود و از شکستن مو پیشگیری می کند.‌

پوش دادن مو

پوش دادن مو یک روش ساده برای حجیم کردن مو است اما این روش ممکن است به موی شما آسیب بزند. از این روش برای مناسبت های خاص استفاده کنید و برای پیشگیری از ریزش مو بهتر است برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنید.

اکستنشن

اکستنشن مو به موی شما آسیبی نمی زند اما اینکار برای بلند به نظر رسیدن مو است و به حجیم شدن آن کمکی نمی کند. به دلیل اینکه اکستنشن در کناره های مو انجام می شود باعث حجیم شدن مو در بالای سر نمی شود.

استفاده از  محصولات آراستن مو

استفاده از برس گرد، سشوار، بابلیس و اتو مو برای آراستن مو مشکلی ایجاد نمی کند اما از این محصولات بیش از حد استفاده نکنید. اگر از ژل و اسپری استفاده می کنید قبل از اینکه خشک شود موهای خود را شانه کنید.

فر  دائم مو

فر کردن دائم مو

فر کردن دائم مو باعث می شود حجم موی شما بیشتر از چیزی که هست به نظر برسد. اگر موی شما شکسته و زبر شده است فر دائم گزینه ی خوبی نیست و به موی شما آسیب می زند. اگر مایل به فر کردن موی خود هستید این کار را در آرایشگاه و توسط افراد با مهارت انجام دهید.

مراجعه به پزشک متخصص

اگر دچار ریزش مو شده اید به پزشک مراجعه کنید. پزشک تشخیص می دهد که آیا ریزش مو ناشی از عواملی مانند مصرف دارو، استرس، سبک زندگی است و سپس به درمان آن می پردازد.