یکی از مشکلات عمده ای که امروزه آقایان با آن دست و پنچه نرم می کنند ریزش موی صورت است. عوامل متعددی در ریزش موی صورت آقایان موثر هستند که شیمی درمانی، آلوپسی و عفونت از شایع ترین دلایل آن هستند. در این مقاله دلایل ریزش موی صورت و روش های درمان آن را برای شما عزیزان شرح می دهیم پس اگر از ریزش موی صورت خود رنج می برید و دوست دارید ریش های پر پشت داشته باشید با ما همراه باشید.

علت ریزش موی صورت در آقایان

دلایل ریزش مو ناشی از عوامل متعددی هستند. در ادامه مهم ترین دلایل ریزش مو صورت در آقایان را مرور می کنیم:

آلوپسی

آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی است که منجر به ریزش مو می شود. این اختلال مسری نیست و بیشتر در سنین پایین بروز پیدا می کند. آلوپسی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول ها حمله می کند و در نتیجه موجب ریزش مو می شود. از هر 100 نفر حدودا 2 نفر مبتلا به این نوع ریزش مو می شوند و به طور کلی 6.8 میلیون نفر در جهان این عارضه را تجربه کرده اند. این نوع ریزش مو می تواند در تمام نواحی بدن بروز پیدا کند و زمانی که ریش ها تحت تاثیر قرار می دهد آلوپسی باربا نامیده می شود.

ریزش موی صورت

شیمی درمانی

شیمی درمانی یکی از رایج ترین روش ها برای درمان سرطان است که منجر به ریزش مو می شود. ریزش موی ناشی از شیمی درمانی می تواند در تمامی نواحی بدن شما از جمله ابرو، مژه، ریش و سر بروز پیدا کند.

شدت این نوع ریزش مو به عوامل زیر بستگی دارد:

ژنتیک

ارث و ژنتیک یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو هستند. اگر اقوام درجه یک شما دچار ریزش موی صورت شده باشند احتمال بروز این اختلال در شما نیز افزایش پیدا می کند. متاسفانه احتمال درمان ریزش مویی که ناشی از عوامل ژنتیکی باشد بسیار کم است.

بیماری های زمینه ای

داشتن بیماری های زمینه ای یکی دیگر از دلایل ریزش مو است بنابراین در صورت داشتن بیماری هایی که منجر به ریزش مو در شما می شوند به پزشک مراجعه کنید.

سبک زندگی اشتباه

داشتن یک سبک زندگی سالم نقش به سزایی در سلامت موی شما دارد پس با رعایت موارد زیر سعی کنید از دنبال کردن یک سبک زندگی غلط دوری کنید و یک سبک زندگی سالم و صحیح را دنبال کنید:

درمان ریزش ریش

درمان ریزش موی صورت

روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد. پزشک با توجه به شرایط شما بهترین روش درمانی را در نظر می گیرد. به یاد داشته باشید که برای درمان ریزش مو حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید و درمان خود سرانه ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. محبوب ترین روش ها برای درمان ریزش موی صورت شامل موارد زیر می شود:

مصرف محلول های تقویتی مو

استفاده از بهترین محلول ریزش مو می تواند در درمان ریزش موی صورت بسیار موثر باشد البته به یا داشته باشید که مصرف هرگونه دارو و محلولی بهتر است تحت نظر پزشک انجام شود.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های نوین و کم تهاجمی برای مقابله با ریزش موی صورت است.

کاشت ریش و سبیل

یکی از موثر ترین روش های درمان ریزش موی صورت کاشت ریش و سبیل است. در مقایسه با روش های دیگر این روش موثر تر و دائمی تر است.

پاسخ به سوالات متداول شما در مورد ریزش مو صورت

قسمتی از این متن از سایت زیر ترجمه شده است:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/bald-patch-in-beard#diagnosis