روش پی آر پی روشی برای درمان ریزش مو است که با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می شود. این روش درمانی به بهبود رشد مو بعد عمل کاشت نیز کمک می کند. در این مقاله سعی کردیم تا به تمام سوالات شما در مورد درمان ریزش مو با روش پی آر پی پاسخ دهیم پس اگر از ریزش موهای خود رنج می برید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

پی آر پی مو چیست؟

پی آر پی مو یک روش درمانی جدید است برای درمان ریزش مو در خانم ها و آقایان است که در آن از پلاسمای غنی از پلاکت به سر تزریق می شود. این روش درمان باعث تحریک کلاژن، تشکیل عروق خونی جدید و تقسیم سلول ها می شود.

به طور کلی خون از دو بخش هماتوکریت و پلاسما تشکیل شده است. پلاسما به قسمت مایع خون گفته می شود که از آب، مواد معدنی، مواد غذایی و پروتئین تشکیل شده است. هماتوکریت شامل گلبول های سفید، قرمز و پلاکت ها می شود.

برای درمان با روش پی آر پی ابتدا از 10 تا 20 میلی متر از بازوی شما خون گرفته می شود سپس این خون داخل دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد که با چرخش سریع قسمت های مختلف خون را از یکدیگر جدا می کند و محلولی غنی از پلاکت های خونی به دست می آید. پلاکت نوعی سلول خونی است که نقش بسیار موثری در بهبود ریزش موی شما دارد.

پی آر پی

نحوه انجام پی آر پی مو

این روش درمانی با انجام تزریقات کوچک و بسیار دقیق انجام می شود. در این روش ابتدا پوست سر شما با یک کرم بیحسی کاملا بی حس می شود تا در طول پروسه دردی احساس نکنید سپس محلول پی آر پی توسط متخصص در نقاط مختلف سر شما تزریق می شود. بعد از انجام پی آر پی پوست سر شما ملتهب می شود اما نگران نباشید زیرا این عارضه کاملا طبیعی است و حدود 24 ساعت بعد از پی آر پی خود به خود از بین می رود. به یاد داشته باشید که پی آر پی باید در 5 جلسه و به فاصله ی 3 تا چهار هفته انجام شود.

در روش پی آر پی می توان به لایه درم که لایه ی میانی مو است نفوذ کرده و فولیکول های مو را تحریک می کند  و باعث بهبود روند رشد موها می شود. سلول های بنیادی که در محلول پی آر پی وجود دارند باعث جوانسازی فولیکول های مو و در نتیجه بهبود رشد آنها می شوند.

اقدامات لازم قبل از انجام پی آر پی


قبل از انجام پی آر پی اقدامات زیر را انجام دهید:

تزریق پی آر پی

حین انجام پی آر پی

تزریق محلول پی آر پی به پوست شما حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشد. اگر پروسه درمانی برای شما دردناک باشد به پوست شما بی حسی تزریق می شود.

اقدامات لازم بعد از انجام پی آر پی

بعد از انجام پی آر پی موارد زیر را رعایت کنید:

به یاد داشته باشید که اگر انجام روش پی آر پی در کنار روش های درمانی دیگر مانند استفاده از بهترین محلول ریزش مو انجام شود نتایج بسیار موثرتری خواهد داشت.

پاسخ به سوالات متداول شما