محلول تریکوژن حاصل تحقیقات 8 ساله‌ی دکتر سیامک افاضلی برای توقف و درمان ریزش مو است. این محلول موضعی برای اولین بار در ایران با استفاده از بهترین تکنولوژی روز دنیا  توسط شرکت دارویی نیوان فارمد ساخته شده است.

تریکوژن دستاوردی جدید در حوزه‌ی پوست و مو‌ با تکیه بر دانش سلولی-مولکولی است. مولکول دارویی موجود در تریکوژن با عبور از سطح های مختلف پوست می‌تواند به سلول‌های فولیکولی مو برسد، بر فعالیت‌های درون سلولی این فولیکول‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه رشد موی شما را افزایش دهد.

 در فرمولاسیون این دارو از آپیژنین استفاده شده است که یک عصاره‌ی گیاهی و طبیعی است و طبق تحقیقات انجام شده هیچ عارضه‌ای برای این دارو گزارش نشده است.

مراحل رشد مو و عملکرد تریکوژن

موی انسان در سه مرحله‌ی آناژن، کاتاژن و تلوژن رشد می‌کند. آناژن مرحله‌ی فعال رشد مو است که بین 2 تا 6 سال طول می‌کشد و 90 درصد رشد مو در این مرحله قرار دارد. کاتاژن مرحله ی استراحت فولیکول مو است. تلوژن مرحله‌ی ریزش مو است که ممکن است بر اثر بیماری‌های سیستمیک، مسائل ژنتیکی، تغییرات هورمونی و استرس شدید بروز پیدا کند. تریکوژن با ترکیب شگفت انگیزی که دارد نه تنها ریزش مو را متوقف می‌کند بلکه باعث رویش مجدد مو و افزایش ضخامت آن می‌شود.

موارد درمانی

*امروزه زنان و مردان بسیاری علاوه بر ریزش موی سر از ریزش موی ابرو و ریش نیز ناراضی هستند. جالب است بدانید که داروی تریکوژن ریزش ابرو و ریش را نیز متوقف می‌کند.

*لوسیون تریکوژن درمانی برای ریزش موی سکه‌ای نیست. ریزش موی سکه‌ای باید تحت نظر پزشک و با استفاده از دارو درمان شود. با این وجود، اگر از تریکوژن کنار داروهای درمانی استفاده کنید روند بهبود شما سریع تر و موثرتر خواهد شد.

*استفاده از این دارو همراه با مزوتراپی و بعد از انجام پی آر پی نتایج چشمگیری را به دنبال دارد. تقریبا یک ماه بعد از استفاده از داروی تریکوژن تارهای مو شما ضخیم تر می‌شوند و رشد آنها افزایش پیدا می‌کند.

*داروی تریکوژن هیچگونه عارضه‌ی هورمونی به دنبال ندارد و فقط ریزش مو را متوقف می‌کند بنابراین بدون نگرانی برای بروز اختلالات هورمونی می‌توانید از این دارو استفاده کنید و از افزایش رشد موهای خود لذت ببرید.

*اگر از روش‌های درمانی با داروهای شیمیایی و جراحی کاشت مو خسته شده‌اید و به دنبال یک داروی طبیعی و بدون عوارض برای درمان ریزش مو هستید،  داروی تریکوژن به شما توصیه می‌شود.

مراقبت های لازم حین استعمال تریکوژن

  • اگر موهای فر دارید هرگز زمانی که موهایتان خیس است آنها را شانه نکنید.
  • موها را از ساقه به پایین شانه کنید و از شانه کردن آنها از ریشه بپرهیزید.
  • در صورت داشتن شوره سر قبل از استحمام موهای خود را شانه کنید.
  • فقط روزی یکبار موهای خود را شانه کنید و حتما از شانه‌ای مناسب استفاده کنید.
  • اگر قصد رنگ کردن موهای خود را در حین مصرف تریکوژن دارید، بهتر است 24 ساعت قبل از رنگ کردن و 72 ساعت بعد از آن مصرف تریکوژن را متوقف کنید.
  • دو ماه بعد از مصرف داروی تریکوژن شاهد رویش موهای نازک و جدید می‌شوید. برای تقویت و حفظ این موها لازم است که از ویتامین‌ها و مکمل های قوی مانند ب کمپلکس، زینک و بیوتن استفاده کنید.
  • بعد از استعمال تریکوژن محل استعمال نباید در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد.

مراقبت های لازم حین استعمال تریکوژن

نحوه استفاده

  • حداکثر روزی دوبار محلول تریکوژن را استعمال کنید.
  • این دارو باید حداقل 8 ساعت روی سر شما باقی بماند.
  • دارو را 15 پاف روی سر خود استعمال کنید.
  • بعد از استحمام و خشک کردن موها‌ی خود دارو را روی نقاط کم مو اسپری کنید.
  • دوره‌ی کامل درمان بین 8 تا 12 ماه است.

داروی تریکوژن بهتر است دو باز در شبانه روز استفاده شود اما اگر مایلید فقط یکبار در روز از این دارو استفاده کنید بهتر است شب‌ها را انتخاب کنید زیرا شب‌ها پوست فرصت استراحت دارد و بهتر دارو را جذب می‌کند.

موارد منع مصرف

  • از آنجایی که تریکوژن حاوی ترکیبات گیاهی است ممکن است باعث بروز حساسیت شود. در صورت بروز حساسیت مصرف لوسیون را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.
  • در دوره‌ی مصرف دارو از استعمال مواد شیمیایی مانند تافت و مواد صاف کننده‌ی مو که باعث از بین رفتن طبقه شاخی پوست می‌شوند خودداری کنید.
  • در صورت مصرف مواد آرایشی مو تا 48 ساعت از استعمال تریکوژن بپرهیزید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *